Tigerns år

Blev sängliggande i torsdags. Känner mig fortfarande inte helt kurant. Hade velat ha en annan vändning. Men vi får väl hoppas att det går över. Är ju Alla Hjärtans Dag i dag så jag får hoppas på lite kärlek från mina barn i dag. Allt brukar ju bli bra om man får lite kärlek. Så vi får väl se om det blir någon vändning.
Vi lämnar ju också oxens år och går in i Tigerns år, dvs mitt år. För enligt det kinesiska horoskopet så är jag en tiger. Tom en vattentiger, och det har ju sin förklaring till varför jag mår bra av att se vatten. Bara gå längs Djurgårdskanalen eller vara ute i skärgården få mig att må mycket bra och känna mig tillfredsställd med livet. Så förhoppningsvis ska detta vara mitt år som börjar i dag. Jag kan ju alltid hoppas det i alla fall. Enligt det kinesiska horoskopet så är jag följande: ” Tigrar är rebeller. De är både färgstarka och oberäkneliga. Deras energi och livs kärlek är stimulerande. De älskar att befinna sig i centrum och blir sällan osedda. Tigrar är otåliga och letar alltid efter action. De talar fritt ut hjärtat när de är upprörda och är misstrogna av sin natur.
Trots sitt temperament är de kärleksfulla och tillitsfulla. De har även en stor portion humor. De gillar människor, att bli involverade och är dedikerade till nödhjälp. De letar efter äventyr och i vissa delar av deras liv kommer de att bli rebeller. De påtalar gärna samhällets fel och brister för andra. De stöder protester. Även personer som inte samtycker med en tigers ståndpunkt gillar tigerns sätt att ta en ståndpunkt.
Människor som är födda under tigerns år har ett super ego. Försök att inte skada deras känslor. De kommer troligen aldrig att förlåta dig. De är romantiska, passionerade, och lekfulla. De är även extremt svartsjuka och vill äga sin älskade. Ifall de inte lär sig att tygla sina känslor kan de få svåra problem. De älskar livet och vill leva det fullt ut. Mycket av det de gör är baserat på känslor. Tigrar ger sig in i nya saker med stor optimism. De är väldigt generösa när du har behagat dem. De är bra värdar och ser till att du blir väl omhändertagen. De är intensiva till sättet och de har en förmåga att inspirera andra på grund av sitt sätt.” Kan väl erkänna att en hel del stämmer in på mig, så jag är nog en tiger i alla fall. Ränderna går aldrig ur.
Ha en fortsatt trevlig Alla Hjärtans Dag.



Kram

Kommentera här: