GE Galan

Känner mig lite hängig och ruggig. Veckan började i rätt hektisk takt och i dag hamnade jag även på GE Galan. Tittade på när Christian Olsson lyckades hoppa 17.07 i tresteg i Ericsson Globe Arena inför 9482 åskådare. Publiksiffran är den största friidrottspublik inomhus i Europa någonsin. Det är inte illa för att vara i lilla Sverige. Hans delade världsrekord inomhus på 17.83 som han tog på inomhus-VM 2004 börjar touchas efter flera år med skador. Kanske är han tillbaka igen. Vi kan ju hoppas det i alla fall. Vore ju inte helt fel om han ligger i närheten av sitt inomhusvärldsbästa när han är kvalad till VM i Quatar i mars.
Meseret Defar var nära att sätta ett nytt världsrekord på 5000 meter. Men hon missade tom sitt eget rekord med mindre än en sekund.
Är på väg i säng nu och efter en kväll i Ericsson Globe Arena. Känner mig lite hängig och hoppas att jag inte blir sängliggande. Har inte tid med det. Men är lite hängig och har lite ont i kroppen så det finns en viss risk att det går åt fel håll. Men jag hoppas inte det.
God natt och sov så gott.



Kram

Kommentera här: