Försvinnande helg

Varför går helgerna så fort? Hade gärna velat vara ledig i morgon också. Men det är ju lite svårt när man har ett heltidsjobb måndag-fredag. Var rätt trött efter veckans aktiviteter i fredags och tänkte bara ta en lugn After-Work och vara hemma till typ 21. Men det blev inte riktigt så. Blev mycket riktigt en AW efter jobbet, vilket genererade till att det fortsatte med en middag på ”Grodan”. Så det blev sju glada killar och tjejer som åt gott innan vi begav oss vidare till Sturehof. Väl där så blev det GT innan det var dags för Stockholms nyöppnade ställe, ”Pure”. Blev en kväll i discodansens tecken med en del champagne. Så jag kan säga att fredagen blev en oförväntad underbart trevlig kväll.
Hade bokat biljett till ”Avatar” på Rigoletto på lördagen. In i biosalongen och på med 3D-glasögonen. James Cameron hade lyckats även denna gång. Från ”Titanic” till ”Avatar”. En underbart vacker film som utspelar sig på planeten Pandora. Klart sevärd. Så jag var mer än nöjd efter de två timmarna och 41 minuterna som filmen höll på. Avslutade kvällen med Melodifestvalen innan det var dags att sova.
I dag söndag har jag njutit av dagen. Söndag ska ju egentligen vara vilodag, men jag kunde inte låta bli att ta en tur på längdåkningsskidorna i solen, -3, på Djurgården. Var mycket nöjd och glad efter min skidtur. Så jag lär nog somna gott i kväll. Tack Kung Bore för denna underbara vinter.



Kram

Kommentera här: