Fettisdagen utan semla

Idag, fettisdagen, tisdagen efter fastlagssöndagen och den sista dagen före den kristna fastan. Blev tyvärr ingen semla i dag. Fast det är nog lika bra det om man ska matcha brudarna på beach 2010. Fick ju hem Linas Matkasse i går med massa nyttiga saker istället. Skönt att slippa gå ut och handla och istället få hem en kasse med fem dagars mat och recept för fyra personer. Mycket ekologiska produkter och en massa nyttiga grönsaker. Så gårdagens middag blev ”Kalkonkorv Bombay med ris”, en riktigt god gryta som smakade bättre än den låter. Bestående av bl a Ingelsta kalkonkorv, äpple, curry, lök, sockerärtor, konserverade körsbärstomater och creme fraiche. I dag blev det ”Mandeltoppad koljafilé med pressad potatis och sallad med babyspenat”. I och med att jag  inte är så förtjust i fisk så fick min dotter äta desto mer. Satsade själv istället på salladen. Så jag känner mig väldigt nyttig och sund.
Är fortfarrande inte helt kurant. Så jag sover, vilar och tar det lugnt. Förhoppningsvis så känner jag mig piggare i slutet av veckan.
Ha en fortsatt bra semledag.



Kram

Kommentera här: