Zlatan

I ett års tid har jag hävdat att Zlatan is the one and only. Han har fått många påhopp genom åren men ändå toppat löpsedlarna. Han är den som har toppat, dvs den idrottsman som är mest omskriven i media. Jag har alltid hävdat att Zlatan är störst, bäst och oövervinnlig. Men media har alltid haft en tendens att skriva ner honom. Men jag vet att när Zlatan trivs så producerar han. Han kom till Barcelona och gjorde en jättebra höst, bara början av säsongen med fem mål på fem matcher gjorde att han visade vem som regerade. Sen att han inte kom överens med coachen i Barcelona, vilket visade sig under våren, gjorde att han inte levererade det Barcelona ville. Zlatans lyft var att komma tillbaka i Italien, där han trivs. Trivs han, så kan han leverera. Vilket har visat sig i de senaste matcherna. Zlatan äger just nu. Att se hans leende efter att han har gjort mål gör att jag bara sjunker mer ner i soffan och tänker, yes, he’s back. Zlatan kommer att vara min idol ett tag till framöverl.
Haft en bra helg med diverse utsvävningar. Tredje advent och fortfarande snö runt husknuten. Nu läggdags inför kommande arbetsvecka. Sov gott.

Kram

Kommentera här: