Låg temperatur

Ska inte ta ut något i förskott, men jag känner faktiskt att denna vinter kommer att bli lång. Att redan nu vakna på morgonen och beskåda utomhustermometern som visar -15 grader, det känns inte riktigt ok. Varför ska det vara vinter redan nu? Kan det inte vänta till dagarna innan julafton istället?
Något som heller inte känns riktigt ok är NK:s traditionella julskyltning. Känns inte riktigt genomtänkt. Vill ha mer björnar som sover, tomtenissar som förbereder julen och mer aktivitet i julstugan. Så jag kan erkänna att jag inte är så imponerad av årets julskyltning på NK.
Tog vägen förbi Östermalmshallen och Tysta Mari på vägen efter jobbet. Var ett tag sedan som jag avslutade en arbetsveckas pass där. Var mycket trevligt att återse gamla vänner och ta ett glas chardonnay innan hemgång. Väl hemma blev det en Picáie i vintermörkret. Detta underbara vin som är tillverkat enligt amaronemetoden och har så bra karaktär, slinker lätt ner i strupen. Väl värt attt rekommendera. Hann även med den självrunna ölen på Akkurat i går, Spezial Lager och min andra favorit rököl, Schlenkerla. Wow, vilka öl. Är helt såld.
Ha en trevlig helg.



Kram

Kommentera här: