Julölsprovning

Fick besök av min bror i går. Var ett tag sedan som vi träffades. I och med att jag aldrig är i Karlstad och min bror nästan aldrig är här så blir det inte så många gånger som vi ses per år.
Vi hade i alla fall en trevlig julölsprovning innan middagen. Blev några vanliga julöl och några julale. Var nog ganska eniga om att Wisby Julbrygd var bland de bästa. Hittade liten ton av vörtbröd, kryddnejlika, enbär och pomerans i den 6%-iga ölen. Ett mycket harmoniskt öl med bra eftersmak. Tycker även att Spendrups Julspecial (7%) är en mycket trevlig julöl med en kolaton, bra beska och lång härlig eftersmak. Även Mikkeller är en underbart härlig julöl med sina 9,1%. Så det blev nio julöl som blev avsmakade av mig och min bror innan middagen. Blev sen scampiräkor i panengcurry med ris och vin till det innan det var dags att nanna kudden.
Hade en lång sovmorgon i morse. Så min bror fick ta sig upp själv för att hinna med flyget till Serbien.
Ha en fortsatt trevlig dag.



Kram

Kommentera här: