Julledighet

I går var min sista arbetsdag för det här året. Ska inte jobba förrän nästa år, dvs år 2011. Vad avlägset det känns. Men jag kan lugnt påstå att det är en välbehövlig julledighet. Hann även med årets julbord med jobbet i torsdags. Hamnade på ”Fåfängan”, där jag faktiskt aldrig hade varit tidigare. Utsikten var snöig och maten var så där. Inte så mycket att välja från julbordet. Men rätt ok ändå. Det är ju trots allt trevligt med julbord. I år var det faktiskt mitt enda julbord. Känns som att jag inte tycker att julmat är så viktigt längre. Fast skinkan och en och annan rökt korv går ju alltid ner.
Min julklapp till mig själv förra året var en flaska whisky. Blev då en Highland Park, 18 årig. I år funderar jag på att satsa på deras 50-åriga. Nej, skämt å sido. Min plånbok rymmer inte så mycket pengar. För Highland Park 50-årig ska de nämligen ha 120 000 kronor. Unikt skapad av smyckedesignern Maeve Gills. Av de åtta flaskor som kom till Sverige så var hela fem förbokade. Och jag kan säga att det inte var jag som hade bokat den ena. Fast jag skulle ju ha velat. Men, men, jag har ju kvar utav min 18-åring så jag får väl smutta på den istället.
Så i år blir nog min julklapp snygga vinglas till mig själv eller en vinkyl. Vi får väl se vad jag hittar på. Det är ju trots allt några dagar kvar till jul.
Ha en trevlig helg.





Kram

Kommentera här: