Facebook

Facebook har verkligen gjort kalassuccé. Tänk om man hade haft samma affärsidé…  Kan säga att man då hade haft framtiden tryggad. Ett sådant genomslag… När tom varumärkena marknadsför Facebook i sina annonser. Vart är vi på väg? Det som jag tycker är positivt med Facebook är att de flesta heter det de egentligen heter. Dvs ingen fasad bakom en mask med en massa hemligheter. Vilket jag tror har bidragit till att de har tagit över en hel del av kontaktannonserna. I kontaktannonserna ska ju alla heta ”Smulan”, ”Törstig”, ”Nallebjörn”, ”Kramgo”, ”Nusse”, "Pussvänlig", "Skärgårdsbo" osv.  I dag så har faktiskt Facebook 500 miljoner användare. Det säger ganska mycket. En global social kontakt som kommer att leva ett tag till, både bland unga och gamla. Rätt otroligt. Min yngsta vän på Facebook är under 20 och min äldsta vän är över 60 år. Tänk vilken spridning ändå Facebook har. Så från att ta ta ansiktsboken på nätet till att ta den vanliga boken i sängen innan läggdags är ett naturligt beteende i vår vardag.
Så nu, natti, natti och sov gott.



Kram

Kommentera här: