Kakel och klinkers

Hade en underbar helg med bl a mycket god mat, gott och dricka, trädfällning, vedklyvning, bastubad, strandrensning, bilkörning och trevligt sällskap. Konstaterade att en av de bästa ostronchampagnerna är Pol Roger Pure, non-dosage. Helt enkelt klockren till ostron. Ett tips när ni ska intaga dessa underbara varelser.
Just nu är det mycket kakel och klinkers i mina tankar. Ser fram emot att de ska börja riva mitt badrum på måndag. Har fått sällskap på olika kakel-klinkers-affärer för att försöka få någon uppfattning i denna sten-djungel. Finns ju hur mycket som helst att välja på. Men jag har i alla fall bestämt mig för att det blir rektangulära blanka vita kakelplattor på väggarna och svarta klinkers på golvet. Känns skönt att jag har haft min vapendragare vid min sida som stöd inför dessa val. Har även hittat handfatet som jag vill ha. Så jag har nu i alla fall kommit en bit på vägen. Nu är det bara lite finjusteringar som är kvar.
Lillördag och endast några få dagar kvar på veckan. Ha en fortsatt bra resterande vecka.



Kram

Kommentera här: