Bröderna Karlsson

Det var ju ett tag sedan som jag var på bio senast. Tror nämligen bestämt att det var någon gång tidigt i våras. Det blir ju inte så många biobesök på sommaren. Känns väl inte så lockande att gå in i en mörk biosalong när man istället kan sitta på en solig uteservering och sippa på ett glas vin. Men i dag har regnet öst ner från himlen och paraplyn har setts uppfällda i diverse kulörer. Så i dag passade det riktigt bra med en bio. Fick med mig min dotter på ”Bröderna Karlsson”. En komedi regisserad av Kjell Sundvall. Jag hade faktiskt stor förhoppning inför denna film. Kjell som bl a har gjort filmerna ”Tomten är far till alla barnen”, ”Beck”, ”Jägarna”, ”Grabben i graven bredvid” och TV-serien ”Livet i Fagervik” kan bättre än vad jag såg i kväll. En smått patetisk och pinsam film med en torftig känsla. Om man nu har bott i Luleå i hela sitt liv, pratar man inte norrländska då? Det är en av mina frågor. Tycker att den ligger väldigt löst. Känns nästan barnsligt när Niklas (den ena tvillingen) försöker bevisa att han har en tvillingbror. Varför tar han inte med honom till kontoret där han jobbar som advokat med en gång? Ja, jag har många frågetecken och jag förstår att filmen snart kommer att läggas ner på biograferna trots att den hade premiär för drygt två veckor sedan. Nej, Kjell, bättre kan du. Visst är den lite smågullig men känns dess värre klumpig och smådum. Ett platt fall som inte är genomtänkt. Ingen film som jag skulle rekommendera.
Ska nu ta och rensa mina kantareller som jag köpte tidigare i dag innan det är dags att krypa ner under täcket.
Ha en fortsatt trevlig kväll.



Kram

Kommentera här: