Grå lördag

Var uppe tidigt i morse. Det blev ju rätt tidigt i går i alla fall. Hade inga direkta planer för gårdagen men bestämde mig på eftermiddagen för att gå på ölprovning i Gamla Stan på kvällen. Så det blev först en sväng förbi Östermalmshallen, Tysta Marie, lite sushi på vägen och sedan Gamla Stan. Det är alltid lika underhållande och givande att lyssna på Ölbaronen Anders Bergström, när han pratar om öl eller whisky. I går var det alltså öl som gällde. Jag lär mig alltid något nytt varje gång. Memorerade bland annat att Weihenstephaner är världens äldsta bryggeri. Från år 1040 faktiskt. Så det lär nog bli en hejdundrande fest där år 2040, då de fyller 1000 år. Visst är det fantastiskt att vi i alla tider har druckit öl. Inte så konstigt då att det finns en hel del ölsorter att välja på. Vilket är tur det. Alla har då ju möjligheten att hitta sin egen favorit. Naturligtvis var ju också min favorit Chimay med på gårdagens provning. Den tröttnar jag aldrig på.
Något annat som jag inte heller tröttnar på är fotboll. Ser fram emot kvällens El Clásico. Tyvärr kommer inte Zlatan vara med i kvällens match pga av sin skada. Men jag hoppas att Messi kommer vara lika lysande som han var då Barcelona mötte Arsenal tidigare i veckan i Champions League-matchen.
Säger även GRATTIS till Djurgården som vann över Linköping i veckan och därmed är klara för final mot HV71. Kul för Djurgården och Hardy. Så många tummar ska hållas framöver.
Ha en fortsatt trevlig helg.



Kram

Kommentera här: