Franskt tema

Denna torsdag går till historien. I morse så höll jag på att bränna ner lägenheten. Telefonen ringde, jag glömde bort smörgåsen i rosten, helt plötsligt började det att osa och strax därefter började det brinna i rosten. Hade kvar luren i örat när brandlarmet gick. Kunde nästan känna att jag var med i dolda kameran. Fick ner brödrosten i diskhon och spolade kallt vatten över den, fortfarande med luren kvar i örat. Avslutade samtalet och hade samtidigt tecknat ett avtal med Telenor som jag egentligen inte hade fått något grepp om. Ja, ja. Det går ju att avbeställa det om jag ångrar mig. Huvudsaken var ju i alla fall att jag inte anlade en brand i lägenheten. Sen kan jag ju påstå att jag kanske inte var så snabb i mina reaktioner. Efter få timmars sömn efter en supertrevlig onsdagskväll så kanske man kan räkna med slow start.
Hade en underbar middag tillsammans med ett urtrevligt sällskap på en liten fransk krog i går kväll. Start med champagne till fördrink, sniglar till förrätt och ett gott franskt Syrah-vin till ”Gratien Provencale”. En underbart god gratäng med potatis, tomater, lök, morötter, grädde och goda kryddor till varmrätt. Låter kanske tråkig, men den var underbar. Avslutade med en Crème brûlé och calvados innan det blev några glas rödvin på en annan bar som avslutning på en mycket trevlig kväll.
Nu håller vi tummarna att Djurgården vinner över Linköping i Globen i kväll och därmed går vidare till final.
Ha en fortsatt trevlig torsdagkväll.

Kram

Kommentera här: