Förhandsvisning ”Hierro” och hockey

I dag blev det en prioritering. Valet stod mellan hockeyn, finalmatch 4, HV71-Djurgården och förhandsvisning av ”Hierro”. Valet blev förhandsvisning, men det bästa var att jag hoppade efterfesten på Caféet och begav mig hemåt istället, vilket resulterade i att jag hann se sudden-perioden. Vilken var den händelserikaste. Resultatet efter tre perioder var 2-2, så jag hade inte missat så mycket. Var jättespännande och jag var jättenervös. En riktig nagelbitare. Blev överlycklig när Krüger petade in 3-2 till Djurgården. Kändes såååå skönt. Nästa match i morgon.
”Hierro”  är en film med en hel del spänning, drama och sorg med vackra naturmiljöer. En annorlunda film av spanjoren Gabe Ibáñez. Filmen handlar om en mamma och hennes son som är på en färja på väg till ön Hierro. Under båtfärden försvinner hennes son och hon återvänder till storstaden för att försöka komma över tragedin. En dag ringer polisen på Hierro och meddelar att man har hittat en kropp. Maria åker tillbaka till ön med sin syster för att identifiera kroppen. En psykologisk thriller som stundtals ger mig kalla kårar. Den har premiär på fredag, men jag skulle vänta tills den släpps på dvd. Ingen film som jag skulle rekommendera.
Nu natti natti.



Kram

Kommentera här: