Champagneprovning med Floriane Eznack från Veuve Clicquot

Är precis hemkommen från en champagneprovning med madame Floriane Eznack från Veuve Clicquot. En intressant provning med allt från vanlig brut till rosé, Vintage, La Grande Dame och Rare Vintage. Kan säga att jag gillade Rare Vintage från 1988 mest, bra balans och lite nötig, med en touce av kaffe och russin. Mmmm. Deras Vintage 2002 var också helt ok. Hade nog räknat mer med deras La Grande Dame. Men jag tror att den helt enkelt var för ung. En mycket givande provning med försmak inför champagneresan.
Hann även köra ett träningspass samt vara hos min akupunktör innan provningen. Så jag kan väl säga att jag var väl förberedd.
I går när jag kom hem från jobbet så hade min dotter köpt både en bukett tulpaner samt en grupp påskliljor till mig. Jag frågade henne då ”Varför detta, jag ska väl inte ha något”. Hennes svar blev då ”För att jag älskar dig”. Blir man rörd då eller??? Har jag världens underbaraste dotter? Och son också för den delen. Älskar mina barn.





Kram

Kommentera här: