Årets Bartender

Pustar ut efter en hektisk helg. LoveBoat på Berns på lördagen och "Årets Bartender" på Grand Hotel i går. Har varit en mycket rolig, underhållande och givande helg.
LoveBoat goes SYDNEY ”The hard working DJ” drog 1200 personer till ett gungande Berns. Hade en supertrevlig kväll med mycket discodans och goda drinkar. I discjockeybåset stod bl a Sydney som en gång i tiden rattade vinylplattor på gamla Big Brother. Så det blev en lyckad kväll som slutade sent in på morgontimmarna.
Så jag valde bort El Clásico för Berns vilket inte var ett lätt val, men ibland måste jag ju få roa mig också. Fick i efterhand höra att matchen inte var så speciell så jag hade tydligen inte missat något. Det blev i alla fall vinst för mitt Barcelona med 2-0 vilket var huvudsaken. Självklart var ju även Messi framme vid målet även denna gång och lyckades sätta ett av målen. Ny regerande mästare på toppen i spanska ligan är alltså Barcelona.
I går gick ”Årets Bartender” av stapeln igen. Denna årligt återkommande tävling arrangerad av Sveriges Bartenders Gille. Flaskor och mixers slängdes i luften och drinkar blandades. En jongleringsshow av mycket duktiga bartenders. Årets vinnare blev Kenneth Swärd från Malmö med sin drink Chili-Vanilli bestående av Bacardi, Cacaolikör, Licor 43, Kahlua och chili. Så det blev en heldag på Grand Hotel med provsmakningar av många olika drinkar som sedan avslutades med en middag i Spegelsalen. Så jag kan säga att jag är mycket nöjd med min händelserika helg.
I dag ny vecka med en slow start. Men jag lär nog snart vara fit för party igen. Ha en bra vecka.





Kram

Kommentera här: