Solchanser

Nu märker man att hösten har anlänt. Friskheten i luften och de kyliga nätterna. Man ser även på människorna att de sluter sig, har satt på sig skygglapparna och sitter försjunkna i sina egna tankar. Sommarens leende är ett minne blott. Men nu ser det i alla fall ut att bli några fina dagar med en hel del solchanser. Man får ju passa på att tillbringa någon timme i solen innan hösten har kommit för att stanna för det här året. Jag märker själv hur jag sjunker ner i sätet i tunnelbanan på väg till jobbet. Med hörlurarna i öronen med musik som strömmar in genom mitt huvud känner jag hur jag skärmar av mig från omgivningen. Radio Vinyl på väg till jobbet och NRJ på väg från jobbet är vad som kommer ut från mina hörlurar.
Skönt att det är fredag i dag. Denna vecka har varit tung. Men nu är det fredag och helg. Satt ute på min uteplats med infravärmen på i år kväll och åt en utsökt krabba. Självklart var den inhandlad i Östermalmshallen och smakade riktigt bra. Sköljdes lätt ner med en kall Chardonnay. Så det blev lite sent i går. I dag blir det middag med bl a kantarellsmörgås på menyn. Ser fram emot en skön avslappnad kväll med god mat, gott och dricka och trevligt sällskap.
Ha en trevlig helg.



Kram

Kommentera här: