Öl- och whiskymäsan

Var nöjd och glad efter att jag lämnade Nacka Strand i går. Hade haft en otrolig dag på Öl- och whiskymässan med många smaksensationer. Dess värre hade de inte kvar min favorit, Highland Park 1952, utan det fick bli en från 1972 istället. Även Highland Park den 25-åriga var inte heller helt fel. Glenfiddich 21-årig, Glen Dronach 33-årig, Glen Grant och Laphroaig 18-årig slank även de lätt ner i strupen. Bland ölsorterna så kunde jag konstatera att min favorit Chimay fortfarande toppar ligan. Även Samuel Adams Octoberfest var inte heller helt fel. Så efter en och annan whisky och en och annan öl åkte jag hemåt för att tillreda en middag. Lyckades få ihop kantarelltoast, fläskkotlett med tomatsås och klyftpotatis innan jag somnade i soffan. Det tar på krafterna att gå på mässa.
Fick även mycket glädjande besked gällande Zlatan. Han hade nu gjort en Rajalakso, dvs fem mål i de första fem matcherna som nyförvärv. Zlatan är nu kung i Barcelona. Hoppas han fortsätter så säsongen ut. 



Kram

Kommentera här: