Ljusterapi

Märker att det har blivit mörkare på mornarna. I morse när jag gick upp var jag tvungen att plocka fram min ljusterapilampa. Placerade den på frukostbordet medan jag intog min frukost. Så nu så kommer den att användas flitigt under resterande tid av året. Man märker ju hur ljuset påverkar oss. Hur beroende vi är av ljuset. Förstår varför björnarna är kloka och går i idé på vintern.
Var så fokuserad på min ljusterapilampa i morse så att jag glömde titta på termometern för att se hur många grader det var ute. Antog att det var ungefär som i går, men fick inse att jag hade trott fel på en hel del grader. Konstaterade att det verkligen är höst i huvudstaden. Alla mina medresenärer på bussen och på tunnelbanan hade jacka på sig i dag. Alla utom jag. Är jag den sanna optimisten eller är jag bara slarvig som inte tittar på termometern och inser att det verkligen är höst? En av mina medresenärer på bussen upplyste mig om att det faktiskt var 4 grader i morse och att jag hade glömt jacka. Men, men, är man viking så är man. I morgon ska jag vara klokare och plocka fram jacka innan jag rusar till bussen.



Kram

Kommentera här: