Galapremiär

Var igår på galapremiären av Stieg Larssons andra bok i trilogin, "Flickan som lekte med elden". Röda mattan hade rullats ut och blixtrarna blixtrade som på värsta Hollywoood-premiären.
Tyckte väl att filmen var lite seg i början men den tog sig rätt så snabbt. Lisbeth Salander står i centrum i den andra filmen. Hon blir anklagad för trippelmord och försöker nysta i att bl a ta reda på vem Zala är. Efter dryga två timmar då filmen är slut konstaterar jag att det faktiskt har hänt saker hela tiden i filmen. Noomi Rapace är verkligen lysande i sin tolkning av Lisbeth Salander. För att vara en produktion för TV så tycker jag att Daniel Alfredson har lyckats bra. Ser fram emot den tredje och sista filmen i trilogin. Men jag får nog snällt vänta till i november innan jag får chansen att se den. Kan varmt rekommendera denna film i höstmörkret som har premiär på fredag.
Blev ingen efterfest för min del utan åkte snällt hem och nannade kudden inför dagens arbetsdag istället.
Måste planera inför Amarone-resan också så att jag är pigg och alert inför alla vinprovningar på diverse vingårdar. Nedräkningen har börjat.



Kram 

Kommentera här: