Akademiska rodden

Har nu återhämtat mig efter roddtävlingen i lördags. Att jag överhuvud taget tackade ja är för mig en gåta. Men frågar mina arbetskamrater om jag vill vara med och ro för jobbet i Akademiska Rodden så ställer jag ju självklart upp. Men jag trodde absolut inte att det var så jobbigt som det var. Starttiden 12.12 kändes ändå rätt ok. Hade hunnit och vaknat och fått i mig en god frukost innan. Mina medtävlande var laddade och min supporter hade intagit sin hejarposition. Blev ingen vidareplacering inför semi-finalen, men vi lyckades i alla fall komma trea i vårt heat av fyra båtar. Så det kändes rätt ok ändå.
Efter roddtävlingen var vi inbjudna på bankett. Mousserande vin som välkomstdrink och sedan vitt vin till förrätten och rött till varmrätten. Tre olika aptitretare till förrätt och kyckling med potatiskaka till varmrätt. Till dessert blev det en chokladtryffel. Så jag var mycket mätt och nöjd när jag senare gick hem i den ljumna natten.
Söndag = vilodag. Hade en mycket stillsam söndag då jag passade på att sitta en stund i solen och bara vara.



Kram 

Kommentera här: