Garderobsmontering

Åter en hösthelg har passerat obehindrat. Fredagsmys med krabba och vitt vin. Och kycklingwok på lördagen. Min dotter var ute på IKEA på lördagen och köpte en skjutdörrsgarderob. Kan säga att den inte var lätt att sätta ihop. Fastnade redan på bild 7 av 27. När skenan i botten på garderoben skulle monteras så insåg vi att det saknades förtryckta hål att skruva fast skruvarna i. Men min dotter ger inte upp så lätt. Ett samtal till IKEA och information telefonledes gjorde så att vi kunde gå vidare. Som tur var så dök min dotters pojkvän upp så att garderoben kunde sättas ihop till slut. Kan säga att det inte var något lätt projekt. Men efter tolv timmars slit så stod den äntligen klar. Kan säga att jag var mycket stolt över min dotter som hade lyckats läsa IKEA's beskrivning och inte gett upp när hon stötte på problem. Så nu har hon en fin garderob på sitt rum.
Söndagen blev vilodag. Något parti back-gammon och en kort promenad blev söndagens aktiviteter. I dag måndag och ny vecka med nya möjligheter.
Ja, nu är det inte långt kvar innan Sven-Göran "Svennis" Eriksson tar över som svensk förbundskapten. Han kommer inte att kunna tacka nej till Lagrell. Det var det jag visste när Lagerbäck avgick. Svennis kommer hem och knyter ihop påsen och får en fjäder i hatten.
  


Kram

Kommentera här: