Första snön

I dag den 13 oktober kom den första snön till Stockholm. Är inte det lite för tidigt? Nog för att tidningarna börjar annonsera om julbord redan nu, men jag tycker nog att snön kan vänta lite. Och var tog britt-sommaren vägen?
Färdvägen till jobbet har i alla fall blivit bättre sedan de nu har öppnat upp tunnelbanan vid Kungsträdgården igen. Inte för att jag ser några större förändringar, men de har säkert justerat en hel del på de fyra månaderna som de har haft stängt.
Har kommit underfund med att jag sover väldigt bra på kamomillte. Så nu för tiden blir det en kopp kamomillte innan jag går och lägger mig. Hälsosamt och varmt nu när höstkylan biter tag i en.
Blev så sugen på fläskpannkaka med lingonsylt i går. Tror att det är en typisk hösträtt, så det får bli det till middag någon dag i veckan.
I kväll förhandsvisning av “Bröllopsfotografen” av Ulf Malmros. Tydligen ska den vara väldigt rolig, så jag ser fram emot en hel del skratt i kväll.



Kram

Kommentera här: