Releaseparty

Sov ut på lördagsmorgonen och satsade på en lång och härlig frukost. Efter en veckas hårt arbete och två partykvällar efter varandra så var det välbehövligt med flera timmars sömn. Hade lovat att jag skulle hjälpa till på en ölprovning i Gamla Stan så det var bara att ladda om innan jag tog sikte mot Själagårdsgatan. Denna provning bestod av tysk och tjeckisk öl. Blev mycket förtjust i Aventinus, en öl på 8% som påminner mycket om Chimay med vissa chokladtoner i. Tjeckerna är faktiskt de som konsumerar mest öl i världen, 160 liter per person per år. Kan gemföras med oss svenskar som konsumerar mellan 60-80 liter per person per år. Fick även prova en corn whiskey (less than 30 days old) som var en häftig smakupplevelse. Påminde mycket om Grappa och var inte alls helt fel. Riktigt god faktiskt.
Efter provningen var det releaseparty på Lilla Hotellbaren på Malmen som gällde. t.A.b.F, the Amazing bryatollah Ferrarys, släppte nämligen sin första skiva. Näst intill fullsatt med partysugna musikälskare som stod och diggade i takt till den Dire Straits- U2-influerande musiken. Ett riktigt trevligt releaseparty. Hann även med en tur upp i baren i Skatteskrapan och även O'Learys innan det var dags för hemgång.
Så jag kan säga att jag är riktigt nöjd med min partyhelg. I dag söndag och tid för återhämtning innan ny arbetsvecka träder i kraft.



Kram

Kommentera här: