Lyckosöndag

Kan nog säga att denna söndag har varit en bland de bästa på sista tiden. Hann med en sväng på Det goda köket mässan och även på matchen mellan Djurgården och Assyriska. På mässan så tog jag igen det som jag missade igår. Dvs Bollinger champagne och sydafrikanska viner. Hann även med en frozen Limoncello och en whisky från 1992 innan jag avslutade mässan. Var supernöjd när jag lämnade mässan och skyndade mot mitt nästa mål, Stureplan. Hade avtalat tid och plats vid svampen på Stureplan innan fotbollen. Det var den sista och avgörande matchen för Djurgården. Var det att fortsätta i Allsvenskan eller försvinna i Superettan? Det var frågan. Fler än 10000 hade bänkat sig på Stadion innan det var klart för avspark. Stämningen var hatisk mellan de två Stockholmslagen. Vinna eller försvinna? Djurgården låg på hårt men lyckades ändå inte göra något mål i den första halvleken. Fast i den andra halvleken så vaknade Djurgården till liv. 1-0 blev till slut 3-0 och segern var Djurgårdens. Så underbart och så fantastiskt. Djurgården lyckades vinna och Stadion fullkomligt gungade av lycka när det var klart att Djurgården skulle få vara kvar i Allsvenskan. Så jag kan gott och väl påstå att jag var mycket lycklig när jag lämnade Stadion. Mitt kära Djurgården får vara kvar i Allsvenskan 2010.



Kram

Kommentera här: