Locka fram ditt bästa jag

Hamnade på föreläsning i dag. Framgångscoachen Anders Haglund föreläste om vad som driver mänskligt beteende och hur vi kan använda det för att locka fram vårt allra bästa jag. Ja, vad är egentligen det rätta receptet? En fras som vi ska enligt Anders älta för oss själva är "Hur gör jag när jag gör det bra?" Han ordade bl a om tillstånd och om att göra förändringar och tänka positivt och att Lycka leder till framgång. Något vi också skulle ha i åtanke var "Vad behöver hända fr o m i dag fram till sista dagen i mitt liv för att jag ska känna att jag har levt ett fantastiskt liv". Vi skulle även fundera över "Vad är jag tacksam över i dag?" En annan sak som han förmedlade var att det finns inga dumma människor utan det finns bara människor som befinner sig i dumma tillstånd. Lyckan till framgång är 1. Rätt tillstånd/Må bra 2. Prestera/ta beslut. Många visdomsord fick vi med oss under kvällen och många inklusive jag själv gick nog därifrån med ett leende på läpparna. Lyckliga att ha fått ta del av Anders Haglunds erfarenheter.
Nu natti, natti. Ny arbetsdag i morgon.



Kram

Kommentera här: