Fullspäckad helg

Intar för närvarande min frukost inför laddningen till kvällens champagneprovning. Startade därför med en kopp Champagne te, dagen till ära. Ska hålla i en champagneprovning för 12 tjejer i kväll. Har tagit ut tre champagner i olika prisklasser och givetvis så är min favorit Pol Roger en av champagnerna som vi ska prova i kväll. Det blir spännande och kul och se om de kan se vilken av champagnerna som är dyrast respektive billigast.
I går var det ölprovning. En ny upplevelse var Timmermans Kriek Retro, en belgisk körsbärsöl. Nog för att belgarna är duktiga på att göra öl, men, nej, den tilltalade inte mig. Den tilltalade mer min dotter och hennes pojkvän. Så man kan nog klassa den som en ungdomsöl. Själv håller jag fast vid min belgiska favorit, Chimay, som också fanns med i går kväll.
Så nu är det laddning inför kvällens champagneprovning och även självklart inför morgondagens match, El Clásico. Har bokat bord på O'Learys i morgon, så vi kommer att vara ett gäng som kommer att hålla på Zlatan och Barcelona i morgon. En mycket spännande match att se fram emot.
Så jag kan nog påstå att jag har en fullspäckad helg.
Hoppas ni får en lugnare helg och kan njuta av ledigheten.

Kram

Kommentera här: