Det goda köket

Så var det dags för årets mässa igen. Nämligen "Det goda köket", "Båtmässan" och "Hälsomässan". Åkte ut en sväng i går för att inspektera om det var några trevliga nyheter. Blev först en snabb sväng på Hälsomässan där jag grundade med Aloe-Vera-juicer och annat smått och gott innan jag gick in på starkare grejer på Det goda köket. Provade någon älgsalami och renstekar innan jag besökte Johan Lidbys vinmonter. Där så blev det några italienare från Toscana och självklart min favorit Amarone, Amarone Selezione Antonio Castagnedi och även deras Ripasso Monti Garbi, som är helt suverän. Blev därefter min favorit Zinfandel, Ravenswood, champagne och även några nyheter från Chile. Hamnade även i montern där vinmakaren från Masi själv berättade om sin produktion. Så nästa gång som jag åker till Valpolicella så lär jag besöka Raffaele på Masi. Vore kul att se hur denna stora producents vinproduktion är uppbyggd. Avslutade med en och annan whisky innan det var dags för hemgång. Hade dock inte hunnit med att besöka de som jag ville besöka, men jag var mer än nöjd när jag åkte därifrån. 
I dag söndag, vilodag och fotbollsdag. Ska sen iväg och se om Djurgården lyckas hålla sig kvar i Allsvenskan eller om det kommer att bli Superettan för dem nästa år. Jag hoppas dock att de kommer att bli kvar i Allsvenskan. Vi får väl se hur det blir.
Ha en fortsatt bra söndag.



Kram

Kommentera här: