Valborg

Efter jobbet i går så iklädde jag mig baddräkt och badmössa innan jag dök ner i den 33-gradiga bassängen. Näst sista gången på vatten-qigongen. Lite trist. Mår ju så bra av denna aqua-aktivitet. Gick därefter på en tillställning som jag hade fått en inbjudan till. Strosade runt och fintittade på de olika föremålen. Målningar, möbler, inredning och ljus. Mycket tjusiga och tilltalande saker, men inget köp. Rundande därefter av på en restaurang i närheten med en god ryggbiff och en flaska Ripasso till.

Valborg i dag, vilken har varit mycket hektisk. Jobb, roddning och en delikat middag i Djursholm. Började på den sena eftermiddagen med en Pol Roger (min favoritchampagne) i trädgården tillsammans med lite löjrom, räkor och lax. Därefter en god whisky (Talisker) i soffan framför brasan innan middagen. Grillad entrecöte med färskpotatis till varmrätt med en passande Amarone till. Har alltså uppfyllt mitt nyårslöfte, dvs mer champagne och mer Amarone. Ostar i alla dess former till det var dags för en cykeltur till en brasa på håll vid vattnet över viken. Tillbaka hem och intog desserten, som bestod av papaya med sorbet med ett glas Sauternes till. Så mätt och belåten intog jag därefter horisontellt läge i soffan innan värden väckte mig för hemgång. Så jag kan glatt intyga att jag hade en mycket trevlig Valborg.




Kram

Kommentera här: