Tiden rusar iväg

Ibland frågar jag mig själv var tiden tar vägen. Känns som att veckorna rusar på i 180 och att jag knappt hinner med mig själv. Har varit en händelserik vecka som jag är nöjd med, men samtidigt skulle vilja haft fler timmar i.

Djurgården tog äntligen en seger i veckan. De har inte vunnit mot GAIS på hemmaplan på ett antal år. Så det kändes skönt att Rajalakso äntligen fick sätta ett mål. Hoppas han håller och att Djurgården börjar göra lite fler mål.

Sverige har spelat bra hockey, fast inte tillräckligt. Tuff match mot Kanada. Blir det en tredje eller fjärde placering? Ja, vi får väl se hur Bengt-Åke har tänkt att de olika spelfemmorna ska se ut.

Har även hunnit med några glas rosévin på uteserveringen i Tessinparken i trevligt sällskap.

Samt något glas på en uteservering på Djurgården med min dotter och hennes pojkvän.

I går 60-års kalas för min gode vän Christer. Mingel och champagne i baren på Sturehof innan middag på Elverket. En mycket trevlig kväll som slutade med hemfärd i limousin med ett glas champagne.

I dag ska jag tanka på den kulturella delen. Ska luta mig tillbaka i en av Dramatens fåtöljer och vila ögonen på Jonas Malmsjö. Ska bli mycket trevligt.




Kram

Kommentera här: