Solig helg

Vilken härligt solig helg. Har verkligen försökt att tillbringa de flesta av dygnets timmar utomhus. I fredags var det premiär för alla uteserveringar. Hamnade på Gerdas på Kungsholmen. Blev ett och annat glas rosévin innan hemgång. En trevlig utekväll med trevliga människor.

I går blev det en långpromenad på Djurgården innan jag hamnade med ett glas rosé på Strandbryggan. Därefter blev det middag med några glas Zinfandel på O'Learys Östermalm.  Intog fajitas framför TV-apparaterna med blicken klistrad på El Clásico-matchen Real Madrid-Barcelona. Vilken match. Barca ägde, helt klart. Så jag var väldigt nöjd med resultatet 2-6. Avslutade sen på Bistro Jarl med ett glas av min favvoskumpa, dvs Pol Roger, innan jag tog en taxi hem. Så det blev en riktig heldag/kväll för min del. Jag kan ju lugnt säga att jag står för mitt nyårslöfte. Att jag ska dricka mer champagne och mer Amarone. Har intagit champagne tre gånger den här veckan och Amarone en gång. Fick även ner en Ripasso.

Nu tillbaka till mitt dåliga samvete, deklarationen. Saknar en uppgift som jag måste ta med banken i morgon. Och sedan är den klar för inlämning. Förstår inte varför jag sparar deklarationen till i sista minuten varje år. Tydligen så lär jag mig aldrig.




Kram

Kommentera här: