Final

I söndags var det "Final" på Dramaten med bl a Jonas Malmsjö, Elin Klinga och Torkel Pettersson. En tempofylld teateruppsättning i vackra kreationer med inslag av en snedvriden kvinnosyn.

Det har även varit andra finaler tidigare under förra veckan, nämligen semifinalen Kanada-Sverige. Som slutade med förlust för Sverige, 3-1, vilket gjorde att Sverige fick möta USA i jakten om tredje eller fjärdepris. Bengt-Åke Gustafsson lyckades äntligen få sitt lag att få med sig bronsmedaljen hem. Grattis Sverige till tredje priset.

Någon som i går gick vidare till finalen nu på lördag i Eurovision Song Contest 2009 i Moskva, var Marlena Ernman med sin "La Voix". I den första semifinalen lyckades Marlena få en finalplats till lördagens final. Inte för att jag tycker att "La voix" är en schlager, men jag ska väl hålla på mitt land, så jag önskar Marlena lycka till. Nu håller jag tummarna att även min grekiska vän Sakis Rouvas går vidare i semifinal två i morgon med sin "This Is Our Night". Ett stort ansvar ligger på min vän Svante Stockselius axlar. Men det grejar han. Han har ju varit med förr. Blir spännande och se hur det går på lördag.


Sakis Rouvas

Kram

Kommentera här: