Trötta fredagar

Varför blir det så på fredagar? Alltså att jag somnar i soffan innan jag vet vem som vann finalen i Let's Dance. Antagligen för att jag är helt slut efter en tuff arbetsvecka. Jag hoppas att det blir bättre och lättare när våren kommer. Längtar faktiskt efter att sitta på uteserveringarna i solen och sippa på ett glas vin. Jag blir ju inte så inspirerad till det när jag tittar ut. Snö och grått väder. Skulle vilja göra som björnarna. Dvs sova hela vintern och komma fram när uteserveringarna öppnar. Tänk om det gick och göra så. Och självklart kan jag då inte sova på morgonen när det är helg. Vakande sex i morse men låg i alla fall kvar i sängen till sju. Helt sjukt. Varför kan man inte sova när det är helg? Antagligen för att jag har den automatiska klockan inbyggd i kroppen. Jag är helt enkelt van att gå upp så tidigt. Men då får jag ju desto mer tid över till att fixa hemma. Allt det som jag inte hinner under veckorna. SÅ lite positivt är det ju.

Se till att vara hemma mellan 20.30 - 21.30 i kväll då klimataktionen Earth Hour har släckt ner många belysningar över hela världen. Finns risk att det kommer att ske ett och annat brott och en annan trafikskada. Så ta det säkra före det osäkra. Ladda upp med massor av ljus och mys hemma i mörkret under den tiden.

Ha en fortsatt trevlig helg.




Kram

Kommentera här: