Slutspel

Premiär på slutspelet i hockeyn i dag. I och med att Färjestad fick välja först så valde de Brynäs, ett klokt val med tanke på att Brynäs inte har vunnit på bortaplan mot FBK på många år. Spännande match i dag på Läkerolarenan. Men Färjestad hade matchen, helt klart. Så fort någon av Färjestad-spelarna var utvisade så blev Brynässpelarna som yra höns. Inget taktiskt spel, utan bara lite vimsigt. Så gick då segern till FBK. Dock bara 2-0 till FBK, men ändå en vinst till rätt lag.

Har faktiskt haft lite sorg i dag, fast jag bara egentligen vill skriva positiva saker på min blogg. Men att ha någon som Jonas i radion är att ha fri rehabilitering åt de sjukskrivna. Han är helt enkelt guld värd. Var inne en snabbis och lyssnade på Radio Vinyl i dag... Men inte en susning av samma snabba tugg och kvalité. Den nya hade ju inte ens en susning om var Färjestad kom ifrån. Suck. Det säger väl allt. Jag är ingen stalker, men Jonas var en som kommer att gå till historien. I och med att jag själv har jobbat med radio så har jag lite att jämföra med. Jag önskar att jag får höra hans vassa tunga på en annan kanal så fort som möjligt, i annat fall får han göra som Robert Gustafsson, dvs spela in en dvd, så att jag kan åtnjuta hans verbala konster med det svenska språket framför TV:n istället.

Var i alla fall glad att min vatten-Qi-gong startade i går igen. Att sjunka ner i den 33-gradiga bassängen och utöva rörelserna i vattnet är en lisa för själen. Så i nuläget har jag bytt ut Jonas mot vatten-Qi-gongen.




Kram

Kommentera här: