Romme

Efter en tuff arbetsvecka så behövde jag lite miljöombyte. Så jag tog en tripp till Romme. Har inte åkt skidor en enda gång denna säsong, så det var på tiden innan säsongen är slut. Jag som har varit en sådan skidfantast tidigare. Och i år har jag inte haft någon längtan. Är det ett ålderstecken? Eller är det för att jag har blivit mer bekväm? Kände inget speciellt när jag for nedför backarna heller. Konstigt. Men visst var det skönt att få åka skidor igen, men samtidigt inget som kände att jag hade saknat. Frisk luft och motion var i alla fall välbehövligt. Sen middag efter skidåkningen. Toast skagen och råbiff stod på menyn. Till det blev det vin, romdrink, blåbärsgrappa och whisky. Så jag var rätt mör och nöjd när jag åkte hem vid 2-tiden.

Söndag och vilodag i dag. Behövs för att ladda batterierna. Blev lite inspirerad av det vackra vädret i morse så jag flyttade en av mina buskar i rabatten. Men nu ska jag bara vara och ladda för en ny arbetsvecka.




Kram

Kommentera här: