Jonas lämnar Radio Vinyl

Ibland så händer det plötsliga grejer som gör så att det känns som att marken rycks undan under en. Att man helt plötsligt trampar vatten mitt ute på någon ocean. Denna ocean som försvinner just nu, är Jonas. Jonas, vars hebreiska namn betyder vit duva, min uppiggande röst på morgonen, som "make my day". Jonas, Mr Radio Vinyl 107. Han som får mig att dra på smilbanden ett flertal gånger på morgonen så jag nästan sätter mitt morgonte i vrångstrupen. Han som bjuder på sig själv med sin verbala och reptilsnabba tunga. Han är ett unikum, en klippa, en positiv och uppmuntrande person som förgyller min dag och sätter guldkant på min tillvaro. Jonas, I'm gonna miss you. Först var det musiken som drog mig till Radio Vinyl 107, men ju mer jag lyssnade på programmet så blev jag mer och mer förtjust i Jonas. Han blev som ett gift. Jag kunde helt enkelt inte vara utan honom. Jag satt tom och lyssnade på gamla inspelningar på helgerna som jag hade missat under veckan. Jonas som var ett mycket populärt namn under 60-, 70- och 80-talet, känns ju annars rätt för Radio Vinyl 107 som annars spelar just 60-, 70- och 80-talsmusik. Så nu när han fäller ut sina vingar och flaxar vidare till en annan radiostation så hoppas jag att jag har möjlighet att njuta av honom där. Tack för din tid på Radio Vinyl 107.




Kram

Kommentarer:

1 Mia:

skriven

Jag kommer också att sakna Jonas. Tråkigt att han ska sluta

2 Johan:

skriven

Vi kommer sakna Jonas. Han äger :)

Kommentera här: