Träningsvärk

En begynnande smärta sprider ut sig i min kropp. En sk träningsvärk. Självklart var det dumt av mig att anmäla mig till Blodomloppet, och samtidigt ville jag inte göra mina arbetskamrater besvikna. Men efteråt kändes det "wow". En otrolig värme och ett välmående spred ut sig i min kropp. Jag var stolt över mig själv att jag hade lyckats springa runt en 5 kilometers bana på en bra tid. Är faktiskt glad över att springa i mål på 35 minuter, i och med att jag inte har sprungit på sju år. Så det känns som att jag har fått lite smak på det där med att springa. Med lite mer träning och vilja så är jag nog nere på en kvart inom en snar framtid. Troligtvis beror det på att jag cyklar, simmar, går och åker skidor väldigt mycket. En grundkondition finns där i från start. Ska faktiskt se till att träna en del när jag åker till Bulgarien. Sol, värme, tennis, strandpromenad, simning, joggingtur på stranden och ev någon fisketur. Ska bli så skönt att komma iväg. Nedräkningen har börjat.




Kram

Kommentera här: