Sandhamn

Kom hem i går från ett soligt Sandhamn. Tog den tidiga Cinderella-båten som lämnade Strandvägen på lördagsmorgonen och åkte ut i en fantastiskt solig skärgård. Tänk vad vi är lyckligt lottade som har denna vackra skärgård utanför husknuten. Checkade in på Seglarhotellet innan vi begav oss till stranden. På stranden blev det pick-nick med diverse gott att äta och dricka. Från Riesling till Amarone. Min favorit-Amarone gjorde sig väldigt bra till Parmesan-osten med akacia honung. Trötta efter en heldag på stranden intog vi spa-avdelningen. Simmade och bubblade lite och tog ett glas rosévin i korgstolarna framför kaminen. Soft chill-out-musik trängde ut genom högtalarna och man var fullständigt avkopplad.

Intog 2-rätters middag i matsalen. Sparris med ett glas chardonnay till förrätt och hängmörad biff med ett glas Ripasso till varmrätt. Avslutade med en bloody-mary innan huvudet landade på kudden.

Upp tidigt i går morse och tog en halvtimmes simtur i poolen, bastu och bubbel-pool innan frukosten. Sedan ut på stranden igen innan det var dags för att åka tillbaka till Stockholm.

Kvällen firade jag med mina barn på en grekisk restaurang i och med att det var Mors Dag i går.

Så jag kan verkligen påstå att jag har haft en underbar och avkopplad helg.




Kram

Kommentera här: