Nationaldagen med Champagne

Självklart ska man fira svenska nationaldagen med champagne. Inhandlade en ny sort som jag inte hade prövat tidigare (Launois) och begav mig till gräsmattan framför Sjöhistoriska för att inta den tillsammans med god mat. Regnet hängde dock i luften, men visade sig inte som tur var. Så jag fick i mig både champagne, sauternesvin och god mat som skagenröra, paté och jordgubbar innan jag begav mig hemåt igen. Tror dock inte att vår nationaldag kommer att bli lika stor som norrmännens 17 maj. Såg inte en enda folkdräkt utan istället fler joggandes människor iklädda trikåer och t-shirts. Fast en och annan Sverige-tröja visade sig faktiskt. Kanske för att Sverige mötte i Danmark i VM-kvalet. Och hur gick det då? Kan Sverige spela fotboll? Nja, kan jag väl inte direkt påstå. Tyvärr lyckades Sverige förlora mot Danmark med 0-1. Kan säga att varken Zlatan eller Henrik Larsson i den svenska truppen gjorde några lysande insatser. Inga kommentarer helt enkelt .




Kram

Kommentera här: