Internationell whiskyprovning

Lite matt efter veckan som varit och lite låg efter Sveriges insats i gårdagens fotboll begav jag mig till vallokalen för att rösta i EU-valet. Piratpartiet var ett av partierna som har lyckats profilera sig i år. Kan säga att min röst inte hamnade hos dem. Kände mig rätt säker på vem och vilka som skulle få min röst innan jag gick dit. Så vi får väl se om jag har kunnat påverka slutresultatet.

Hamnade sedan på en internationell whiskyprovning (single malt). Provade en svensk, en schweizisk, en tysk, en indisk, en japansk och en från Skottland. Spännande upplevelse. Konstigt nog så toppade Skottlands whisky. Fast de har ju å andra sidan hållit på att tillverka whisky i ett antal år och kan ju sin sak. Blev förvånad över den indiska whiskyn. Hmm. Kan indier göra en sådan bra whisky, var min fråga. Och tydligen så kunde de det. Däremot kan jag säga att jag inte var imponerad av den svenska whiskyn. Tyckte personligen att först Skottland, sedan Japan och därefter Indien i min rankning. Var mycket nöjd och glad efter denna lyckade whiskyprovning.




Kram

Kommentera här: