Födelsedag

Åt en härlig lunchbuffé med mina arbetskamrater på dagen i går innan vi begav oss på stadsvandring på söder. Strosade runt i kvarteren på söder i för mig obesökta kvarter. Var bl a på Fjällgatan, Mäster Mikaels gränd, Fiskargatan och Mosebacke torg. Fick berättat små historier om byggnaderna och om bl a Per Anders Fogelström som bodde på söder under större delen av sin tid.

Begav mig därefter till Centralbadet för att få en födelsedagspresent. Fick en Thai-massage i en timme. Låg bara och kopplade av och njöt. Bubbel-pool, bastu och thermalbad blev det också. Satt sedan i korgstolarna med ett glas rosévin innan det var dags för middag på en krog vid Stureplan. Åt en utsökt lammytterfilé Provencale med grillad portobello, gratinerad fylld tomat och råstekt potatis. Till det blev det en flaska Usatges 2005 från Priorat. Var mätt nöjd och belåten innan jag kom hem och intog horisontellt läge.

I dag, på den riktiga födelsedagen så har jag blivit firad, grattad och hyllad. Ska snart iväg och äta med mina barn och fira att jag blir ett år äldre.

Tack alla goda vänner för alla gratulationer på min dag.




Kram

Kommentera här: