Zlatan

Hur kan jag ha glömt att skriva om Zlatan? Nu när allt är klart och han gått till Barcelona så måste det ju nämnas. Hade det på känn redan vid Champions League-finalen. När jag fick vetskap om att Ronaldo skulle lämna Manchester United för Real Madrid så var det ju självklart att Zlatan skulle gå över till Barcelona. Två tunga spelare i El Clàsico-matcherna, Zlatan mot Ronaldinho. Så himla kul. Är ju väldigt sugen att dra ner till Barcelona och kolla in matchen den 29 november. Ibrahimovic får nummer nio i sitt nya lag, Zlatan number nine i Barcelona. Samtidigt rankas han bara på sjätte plats enligt spelbolagen som den som vinner skytteligan i La Liga. Ronaldo ligger på första plats, tvåa Villa, trea Benzema, fyra Messi och femma Forlan. Men jag tror ändå att Zlatan kommer att hamna högre upp på listan.
Insåg i dag att jag bor på ett exotiskt område. Mötte sju harar och en råtta på väg hem från tunnelbanan. Så det är inte så illa när man bor i innerstaden. Jag bor helt enkelt i en zoologisk trädgård.

Kram

Kommentera här: