Galamiddag

Efter golftävlingen, Paf Charity Golf, gick det bussar tillbaka till stan. Snabbt hem och duscha och byta om innan jag tog en taxi till Stureplan. Dresscoden var, svart för killar och rött för tjejer. Hade ju inhandlat en ny röd klänning i förra veckan för gårdagens ändamål, Jarmo Foundations Gala Dinner. Träffade min gäst på Riche innan och tog ett glas rosé innan det var dags för promenad mot Berns salonger. Där var det uppdukat med långbord och drinken stod och väntade på oss. En och annan celeber gäst äntrade den röda mattan mot ingången innan vi fick ett glas mousserande vin instuckit i våra händer.
Menyn bestod av laxcarpaccio till förrätt med ett glas Sauvignon Blanc och till varmrätt blev det kycklingfilé à la Korean BBQ style med ett glas Merlot. Efterrätten bestod av jordgubbar med vaniljparfait. Så en mycket god middag fick ca 500 gäster att bli mycket mätta och belåtna. Avslutningsvis bjöds det på ett glas Bollinger. Självklart ska det ju intas champagne när det är galamiddag. Joe Labero trollade och Andreas Jonsson samt Meja Beckman uppträdde på scenen. Innan hemgång bytte jag några ord med Hugh Grant igen. Två partydagar för hans del innan tillbakafärd mot London i dag. Var rätt slut när festblåsan landade på golvet och jag i sängen efter en festlig heldag.



Kram

Kommentarer:

1 Kalle:

skriven

Gud vad coolt att träffa Hugh Grant i verkligheten :). Han är min favoritskådis :)

Kommentera här: