Sagan om Despereaux

Är nyss hemkommen. Har varit på förhandsvisningen av filmen "Sagan om Despereaux". Sagan om den lilla musen som möter råttan och ska rädda prinsessan. Lite annorlunda film än den som jag såg tidigare i dag. Den var faktiskt lite söt. Inte i klass med Walt Disney's "Råttatouille" förstås, men ändå lite söt. Kan ses på bio eller hyras på dvd så småningom. Känns kanske lite stel så jag skulle nog ge den en trea på en skala till fem.

I dag firas även tulpanernas dag för 19:nde året. Blomman som firas för att välkomna våren. Men jag skulle nog lägga den dagen i slutet av februari eller i mars istället. Fast tulpaner kan jag inte få för mycket av. Var så glad i somras när jag beskådade mina fina tulpaner i min lilla täppa. Och förhoppningsvis så kommer det att komma upp en massa tulpaner även i år i och med att jag satte nya lökar i höstas. Avvaktar med spänning.

Och vill du skydda dig mot demens så ska du dricka tre koppar kaffe om dagen. Forskare i Finland tror att koffeinet har nervskyddande egenskaper. Hoppas det också gäller för te.

Ha en fortsatt bra kväll.




Kram

Kommentera här: