Rockbjörnen

När Rockbjörnen fyllde 30 år i år så delades det ut en och annan Rockbjörn på Cirkus i Stockholm i går. Kvällens Rockbjörnsdrottning blev Amanda Jenssen som fick två Rockbjörnar (för bästa kvinnliga artist och årets nykomling). Rockbjörnen för "Lifetime achievement" gick till ABBA och priset mottogs av Anni-Frid och Agnetha inför en jublande publik. - Det är fantastiskt det här. Att vi fortfarande efter 35 år uppskattas av folk runtom i världen, sa Anni-Frid. Och visst är det fantastiskt att ABBA is still alive. Vem minns inte 1976 när vi lekte ABBA hemma i flickrummet och mimade till "Dancing Queen".

Och om vi ska fortsätta att vara nostalgiska så gick jag med i gruppen "Vi som såg Stenmark på TV under skoltid!" på Facebook i dag. Kände att jag backade tillbaka tiden till då lärarinnan rullade in TV-apparaten i klassrummet. Det var nog inte så att jag var glad att jag missade någon lektion utan jag kände att jag inte fick missa Stenmark. Hur är det i dagens skola? Inte tror jag att det var som förr. Men å andra sidan så hade vi inga mobiltelefoner då heller.




Kram

Kommentera här: