Maria Larssons eviga ögonblick

Säger bara "Wow, vilken film". Dvs "Maria Larssons eviga ögonblick". Det var en så stark film med så bra skådespelarinsatser. Säger bara "WOW". Förstår varför den fick pris som årets film, årets bästa manliga skådespelare (Mikael Persbrandt), årets bästa kvinnliga skådespelare (Maria Heiskanen) och bästa manliga biroll (Jesper Christensen). Tyvärr Torkel Petersson, jag tar tillbaka det jag sa angående att jag tyckte att du skulle ha priset. Jesper var faktiskt lite bättre än vad du var. Så sorry. Blev rörd, upprymd, glad, bekymrad och gripen av denna film. Satt som fastklistrad i 2 timmar och 10 minuter. Och Mikael Persbrandt var så lysande. Eller, alla var lysande. Men jag blev ännu mer fäst vid Mikael efter denna film. Så har du inte sett den, GÅ OCH SE DEN. Du blir inte besviken. Kulisser, kläder, miljöer, allt är så genomtänkt.

Starkast av allt är ändå kärleken, vilket Jan får fram väldigt bra. Så Jan Troell, TACK.

Och mer bio blir det i dag. Ska på förhandsvisning av "Sagan om Despereaux" med min dotter i kväll.




Kram

Kommentera här: