Getostfyllda kalvfärsbiffar

Njuter i fulla drag. Har lagat till ett par otroligt goda getostfyllda kalvfärsbiffar med råstekt potatis. Till det hade jag en liten tomatsallad med balsamvinäger och olivolja. Konstaterade att en Ripasso inte passade så bra till maten som jag trodde. Jag skulle nog hellre föredra en italienare, typ Primitivo.

Sitter och lyssnar på hockeyn och är kluven till mina favoriter. FBK är naturligtvis mina favoriter, men samtidigt har Djurgården kommit mig varmare om hjärtat. Kanske dags att släppa FBK och bli en riktig Djurgårdare. Det är väl kanske på tiden, eftersom jag har bott här i tjogoåtta år. Att jag då, efter så många år, fortfarande är trogen FBK, är väl för att jag tycker att de fortfarande är så bra. Men jag börjar i alla fall bekänna färg och erkänna att jag är en nästan sann Djurgårdare.

Blev två inspelningsdagar som har satte sina spår. Så jag har behövt några lugna avkopplande dagar efter det. Har legat på en låg nivå, förutom en affärslunch i dag. Vi får se vad det kan ge.

Hockey på lördag igen. Då blir det Djurgården - HV, på Hovet med väninna.  Har slutat att fråga mina vänner om de vill följa med på mina olika aktiviteter. Vissa har tappat respekten till verkligheten och har inte ens den hövligheten att ens kunna höra av sig och tacka ja eller nej.

"Take your own choice", är årets slogan, enligt mig.




Kram

Kommentarer:

1 Lena:

skriven

Låter urgott med getostfyllda kalvfärsbiffar och råstekt potatis. Skulle nog också valt en italienare till det

Kommentera här: