Biodag

Trots det trista och gråa vädret så trotsade jag vädrets makter. Jag begav mig ner till Hötorget för att gå på bio. Passade på att se två filmer när jag ändå var på gång. Så först blev det den andra Guldbaggevinnaren "Låt den rätte komma in" och seden "Body of lies". Två helt skilda filmer där den förstnämnda fick pris för bästa regi, bästa manus, bästa foto, bästa produktionsdesign och bästa ljud. Kan väl inte riktigt hålla med om att den var så bra. Den handlar i alla fall om 12-åriga Oskar i Blackeberg som träffar Eli. Ska vara en svensk skräckroman som utspelar sig i förorten. Skulle nog kunna hyrt den på dvd istället. Jag är ledsen Tomas Alfredson, men faktiskt så var "Maria Larssons eviga ögonblick" en klar vinnare. I "Body of lies" gör sig Leonardo diCaprio bra som CIA-agenten Roger Ferris som får upp ett spår till en terroristledare. Mycket spänning och tillsammans med Russell Crowe gör Leonardo en helt klart sevärd film.

Kanske dags att ta upp min egen karriär som skådespelerska igen. You never know.

Nu är det natti-natti.

Sov gott och ha en bra vecka.




Kram

Kommentarer:

1 Niklas:

skriven

Ja, Ridley Scott är duktig (Body of Lies)

Kommentera här: