Melodifestivalen

Ibland så funderar jag på vad livet går ut på. Är det att jobba och tjäna pengar, nå en karriärstopp, avla barn till världen eller bara vara. Jag personligen skulle nog innerst inne satsa på det sistnämnda. Mindfulness i vardagen. Att vara här och nu och ta för sig av det som ges. Hade förmånen att bli utbjuden till en vän i skärgården i fredags, Yxlan. En vedeldad bastu fanns även på tomten som jag lyckligtvis fick tillgång till. Så min finska sisu fick utrymme att ta plats. Middagen bestod sedan av bl a grillad entrecôte och bakad potatis med en Amarone till. Jag har ju lovat att jag ska dricka mer Amarone i år, och det försöker jag göra så fort som tillfälle ges.

I går var det bara mysdag hemma. Fixade lite och tittade på Melodifestivalen. Har konstaterat att mina låtval inte överensstämmer med resten av Sveriges befolkning. De två som jag hade velat skulle gå vidare gick istället i graven. Antingen så har jag tappat mitt musiköra eller så har musikmodet svängt. Kan hålla med om att Alcazar skulle gå vidare, vilket de gjorde. Men Marie Serneholt hade en klar schlager enligt mitt tycke.

I dag söndag, dvs vilodag. Så det blir hellugnt i dag.




Kram

Kommentera här: