Gomorra

Snö, snö och mer snö. Kul för barnen som har sportlov nu. De är ju inte direkt bortskämda med snö på sportlovet i Stockholm. Så i kväll tittar jag ut över ett riktigt vintrigt landskap. Hoppas att mina tulpaner som har letat sig upp över jordytan överlever detta snöfall. Visst är det härligt med snö, bara det får ligga kvar. Det lyser upp tillvaron och dagarna åtminstone.

Hamnade på bio i dag igen. Känns som att jag ser en film i veckan nuförtiden. Var och såg "Gomorra". En maffiosofilm från Napoli som inte marknadsför dess stad. Hemsk verklighet som jag tack och lov slapp när jag var där. Filmen utspelas mer i Neapels förort och visar en verklighet som jag inte trodde fanns längre. Grym, rå, hemsk och overklig. Är glad att jag bor i Stockholm när jag ser denna film. Man får sig faktiskt en tankeställare. En klart sevärd film som jag kan rekommendera.




Kram

Kommentera här: